درباره موسیقی

محبوب ترین مطالب
  • ۹۴/۰۶/۰۵
    دف

موزه موسیقی تهران

پنجشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۴، ۰۱:۳۲ ب.ظ

موزه موسیقی ایران یکی از موزه‌های استان تهران است مدیریت این موزه را علی مرادخانی بر عهده دارد موزه موسیقی در میدان تجریش، خیابان مقصود بیک، خیابان موزه واقع شده‌است.

این موزه با مساحت تقریبی ۳۶۵۰ متر و زیر بنای بیش از ۱۴۰۰ متر در سه طبقه با هدف حفظ میراث موسیقی ملی، معرفی آثار و تولیدات گذشتگان و تکریم اساتید و پیشکسوتان عرصه موسیقی، در آبان ماه سال ۱۳۸۹ افتتاح گردیدموزه موسیقی در ۲۲ آبان سال ۱۳۸۸ با حضور بزرگان موسیقی افتتاح شده و بخش‌های مختلفی را در برمی‌گیرد. سازهای بادی، زهی، نواحی و کوبه‌ای در این مجموعه گنجانده شده‌اند. همچنین آرشیو آواها و نواهای ایرانی، کتابخانه کتاب‌های ادبی و موسیقی، اتاق صوتی و کارگاه ساخت و مرمت سازهای ایرانی از جمله بخش‌های دیگر این موزه است.موزه موسیقی پایگاهی برای اهالی این حوزه است و برنامه‌هایی همچون بزرگداشت استادان موسیقی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ساز سازی، مجهز کردن استودیو صدا، ضبط کارهای جدید، کارگاه آموزشی با حضور استادان مختلف، ساخت مستندهایی در رابطه با موسیقی و زندگی استادان، ساخت تندیس اساتید موسیقی، برگزاری مستر کلاس و کارگاه‌های پژوهشی و آموزشی، جایزه کتاب سال موسیقی، تأسیس بانک نت، برگزاری جشنواره در حوزه شناخت ساز و استاندارد کردن سازها از دیگر فعالیت‌های این موزه است.تاسیس موزه موسیقی با همکاری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران آغاز و فعالیت آن در قالب موسسه‌ای غیردولتی پیش‌بینی شده است. آن‌گونه که در اساسنامه موزه آمده، حفظ و صیانت از میراث موسیقی ملی کشور، معرفی آثار و تولیدات گذشتگان به نسل امروز و آینده و تکریم و گرامیداشت مشاهیر و استادان پیشکسوت عرصه موسیقی و حمایت از نشر آثار موسیقایی و پایان‌نامه‌های دانشجویی از جمله اهداف این موزه است.سالن نمایش سازها، گنجینه موزه، آرشیو صوتی و تصویری، سالن اجرا و استودیوی ضبط موسیقی، کتابخانه تخصصی، کارگاه نمایش مراحل ساخت ساز، انبار ویژه نگهداری بهینه سازها، مخزن محصولات مکتوب، کافی شاپ و بخش سمعی و بصری، بخش‌های گوناگون موزه موسیقی را تشکیل می‌دهند.

اتوبار

شرکت حمل و نقل و باربری بارسلون

خدمتگزاران شما در شرکت بزرگ اتوبار بارسلون با بهره گیری از سالها تجربه آماده اند تا آنچه را شما از یک جابجایی بی دغدغه انتظار دارید به شما هدیه دهند . شما هموطنان عزیز با تکیه بر رزومه ی قابل اطمینان گروه اجرایی فعال در اتوبار و باربری بارسلون میتوانید به تجربه ی باورنکردنی اسباب کشی منظم و برنامه ریزی شده دست یابید تا بعنوان خاطره ای شیرین در آینده از آن یاد کنید.

  • مهرنوش آذرنیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی