درباره موسیقی

محبوب ترین مطالب
  • ۹۴/۰۶/۰۵
    دف

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
خرداد

یانی کریسومالیس(زاده ۱۴ نوامبر ۱۹۵۴ - کالاماتا) معروف به یانی ، موسیقی‌دان، پیانیست، نوازندهٔ کیبورد و آهنگساز اهل یونان و ساکن ایالات متحده است.

موسیقی یانی تلفیقی از سبک‌های جاز، موسیقی دوره کلاسیک، سافت راک، و موسیقی جهان است و بخش عمدهٔ آهنگ‌های او را سازهای موسیقی تشکیل می‌دهند. یانی با کنسرت یانی، زنده در آکروپولیس به شهرت رسید، بطوری که این آلبوم با فروش بیش از ۷ میلیون نسخه، دومین ویدئو موزیک پرفروش تاریخ است. علاوه بر آن یانی به دلیل اجرا در مکان‌های تاریخی از قبیل تاج محل در هند، شهر ممنوعه در چین، و دژ اِل‌مورو در پوئرتوریکو شناخته شده است.

  • مهرنوش آذرنیا
۳۱
خرداد

شهرداد روحانی (نام اصلی: شهداد روحانی) (زاده ۶ خرداد ۱۳۳۳ در تهران) آهنگساز، ویولنیست، پیانیست، و رهبر ارکستر ایرانی است.

سبک وی معاصر، و تا حدی در مقایسه با برادر خود انوشیروان روحانی و استاد جواد معروفی، موسیقی عصر نو به‌شمار می‌رود. شهرت روحانی بیشتر به دلیل تنظیم و رهبری ارکستر کنسرت یانی است که به همراه ارکستر سلطنتی فیلارمونیک (به انگلیسی: Royal Philharmonic Orchestra) در فضای باز در پارتنون واقع در آتن پایتخت یونان انجام شد. این کنسرت تحسین و نقد بینندگان را در پی داشت که به پربیننده‌ترین برنامهٔ پخش شده از تلویزیون در آمریکا، و دومین موزیک ویدئوی پرفروش در تاریخ جهان پس از موزیک ویدیوی «تریلر مایکل جکسون» تبدیل گردید.

  • مهرنوش آذرنیا
۳۱
خرداد

ماسانوری تاکاهاشی آهنگ ساز و نوازنده ژاپنی در ۴ فوریه ۱۹۵۳ در شهر تویوهاشی در کشور ژاپن به دنیا آمد. بعدها دوستانش نام مستعارکیتارو را برای وی برگزیدند.

او سابقاً ساکن ایالت کلرادو در آمریکا در مزرعه شخصی خود بود، اما هم اکنون ساکن شهر سباستوپل در شهرستان سونوما در شمال سانفرانسیسکو است.

  • مهرنوش آذرنیا
۲۳
خرداد

موسیقی کانتری ( Country Music ) یک سبک موسیقی پرطرفدار در آمریکای شمالی ( شامل ایالات متحده امریکا و کانادا) است که عموماً از آن به عنوان موسیقی محلی سفیدپوستان آمریکا یاد می‌شود.

  • مهرنوش آذرنیا